Erotisk hjerterom avvist

Rimelige boliger i Oslo er vanskeligere å finne enn studenter på Humanistisk fakultet med realistiske jobbutsikter. Vi spør SiO-senteret om de kan hjelpe med hybeljakten.

Hadde du søkt studentbolig sa du?

Nei, dere godkjente ikke vandelsattesten min. Var det vandelsattest du sa?

Ja, dere påsto at jeg hadde en dom for urinering på offentlig sted. Men det er ikke sant. De klarte aldri å bevise noen ting. Ehhh… Vi spør aldri om vandelsattest når…

Jeg lover. Det er helt håpløst at jeg ikke skal få studentbolig bare fordi jeg lettet litt på trykket under fadderuka i fjor. Nå tror jeg du har misforstått litt.

Men jeg må ha hjelp. Tror du at du kan hjelpe meg? Med hva da?

Jeg har bare en uke igjen i leiligheten min, og ikke noe nytt sted å bo. Oj. Hmm. Du har ikke funnet noen ting?

Nei. Men du, kan jeg ikke få bo hos deg da? Det tror jeg ikke er noen god ide. Jeg bor samme med kjæresten min skjønner du.

Ikke noe problem! Jeg trives i polyamorøse forhold og er villig til å ta min del av løftinga. Løftinga?

Ja, bidra der det trengs.

Hva mener du? Der det er husrom skaper jeg hjerterom, hvis du skjønner hva jeg mener.

Nå henger jeg ikke helt med her.

Henge er det jeg som kommer til å gjøre når jeg står og tigger utenfor 7/11 med et pappkrus i den ene hånda og alt jeg har og eier i den andre. Nå må du gi deg. Er det noe jeg kan hjelpe deg med eller ikke?

Det er ikke min feil at dere driver screening av leietakere som har en liten plett på rullebladet. Advokaten jeg har snakket med sier at det er ulovlig, og at dere må ordne leilighet til meg. At du må gjøre det. Jeg har ikke gjort noe ulovlig.

Det er åpenbart at du representerer et korrupt skrekkregime som er ute etter å ta en stakkarslig student. Vil du vurdere din stilling? Jeg tror nok ikke det.