Kommunistdirektøren

SiO har ikke peiling på hvordan de skal bli kvitt 7,4 millioner fra strømskandalen som ingen har gjort krav på, og inviterer til idédugnad. Vi konfronterer boligdirektør Trond Bakke med noen av forslagene.

– Kravene til idéene er ment å komme studentene til gode. Det har kommet noen irrelevante forslag.

Ettersom studentene ikke føler seg særlig tatt på alvor av SiO, har Universitas sendt ut en undersøkelse til studentforeningene for å høre hva de vil bruke pengene på. – Da må jeg si at det er veldig leit hvis ikke studentene føler seg tatt på alvor...

Nedre Blindern studentforening har for eksempel foreslått trikkeskinner fra fysikkbygget over fredrikkeplassen og til øvre Blindern da flere studenter har opplevd å ikke orke å gå hele veien. Hvor høyt vil dette forslaget prioriteres? – Det prioriteres vel et stykke ned på lista.

Funksjonshemmede Studenter Mot Universell Utforming foreslår å bruke penger på å stenge heisene på hverdager. «Greit med litt utfordring i hverdagen» sier de. – Det høres ut som et useriøst forslag.

Det høres ut som et grønt forslag spør du meg. – Ja, men vi vil ikke investere i noe slikt.

NKP Blindern har foreslått å bruke hele beløpet på å kjøpe inn strøm til studentene i en femårsplan. Hva sier du til dette? – Vi har allerede en slags femårsplan, vi har kjøpt strøm frem til 2014.

Jaha. Radio Nova har meldt sin interesse til å betale studenter 130 kroner i timen for å høre på kanalen for å få opp lyttertallene, er dette aktuelt? – Det må Radio Nova faktisk ordne selv!

Det bekrefter i alle fall påstandene om at SiO ikke tar studentene seriøst. Vil du vurdere din stilling etter dette?_ – Hvis studentene mener jeg ikke tar dem seriøst, vil jeg definitivt vurdere min stilling.