Norges hullhøyskole

Norges helsehøyskole har allerede måtte avkrefte at de benytter seg av et juridisk smutthull. Nå har det blitt observert et kikkehull på dametoalettet. Hva er greia med alle hulla? Vi spør rektor Ole Petter Hjelle.

– Hei, du snakker med Ole Petter.

– Hei, det er Universitas her. Jeg håper du ikke er sint på oss på grunn av oppslaget denne uken. Vi ønsker kun det beste for studentene. – Neida, det gjør vi også, vettu.

– Hvordan er det egentlig borte hos dere? Er alt klart for skolestart? Er situasjonen under kontroll? – Absolutt. Alt er under kontroll og klart for studiestart.

– Dere har nettopp vært gjennom en omfattende sammenslåing. Kan alt arbeidet ha ført til at dere har neglisjert vedlikeholdet av lokalene? – Nei, vi har hatt en oppussing i sommer som har vært planlagt i lang tid, men har ikke hatt noe ut over det.

– Du skjønner, vi er blitt fortalt at det finnes et kikkehull på et av dametoalettene deres. – Hva?!? Har vi et kikkehull på dametoalettet?

– Ja. Kan det ha sammenheng med oppussingen? – Nei. Men hva er det du sier? Er det et KIKKEHULL på dametoalettet?

– Ja, det stemmer. I forrige uke måtte du forsvare deg mot anklager om juridiske smutthull ved godkjenning av egne fag. Denne gangen dreier det seg om kikkehull. Hvor mange tvilsomme hull har dere, egentlig? – Nei, nei. Vi har ingen tvilsomme hull.

– På privaten er én ting, men sånn jobbmessig: Har du en hullfetisj? – Overhodet ikke.

– Hullene på skolen din blir bare flere og flere. Du har åpenbart ikke kontroll. Vil du vurdere din stilling? – Nei, det vil jeg ikke. Hos oss finnes verken smutthull, kikkehull eller andre tvilsomme hull. Vi har tette skott.