Pakkeproblemer

Etter braksuksessen med å pakke forrige nummer av Universitas i plast, lurer redaksjonen på om plasten er kommet for å bli. Men under redaktør Magnus Lysbergs terrorregime er det ingen som tør å spørre direkte. Så vi utgir oss for å være trykkeriet: – Hei, det er Magnar fra repro. Hvor mange sider skal Universitas ha denne uka, Lysberg?

– 32.

– 32!? Det er ikke plass til 32 sider når avisa skal brettes? – De skal ikke brettes.

– De må jo brettes når de skal pakkes i plast. – [Stillhet…] Altså… De skal ikke pakkes i plast.

– Men vi må jo pakke dem i plast for å få med bilaget. – [Ny stillhet…] Vi skal ikke ha noe bilag denne uka her!

– Du kan ikke si det nå. Vi har gjort klar maskina for bilag. – Vi har faen ikke bestilt noe bilag!

– Eh… Jo, det står her. Er du sur? – Altså! Du kan ta det bilaget ditt og kyle det opp i …!

– Dere kan ikke endre på dette nå. Da blir det sikkert 40 000 i bot. – Ja, det skal jeg like å se. Hvem er det egentlig jeg snakker med?

– Eh…. Thorbjørn… – Fra hvor da?

– Ehmmm… Nr1-trykk? – Javel, ja. Denne boten må du sende meg mail om med én gang.

– Hvor skal jeg sende den da? – Du kan sende den til endre stangeby ætt universitas dott no.

– Ehhh… Skal jeg vurdere min egen stilling for å ha blitt avslørt? – Jeg vurderer i hvert fall stillinga din hver dag, Endre.