Strindlers spilleliste

«NRK kaller oss talentfabrikken«, skrøyt Radio Novas påtroppende redaktør i forrige ukes Universitas. Marius Lillelien, radiosjef i NRK, mener utspillet er en fornærmelse. Lyver du, Gøte Strindler?

– Jeg tok det nok litt ut fra det blå… Nei, vent! Det var Anne Lindmo som sa det. Men sa Lillelien det? Kan jeg twitre det?

Tweet i vei. Hvorfor er dere ikke i stand til å si hvor mange lyttere dere har?

– Det vet jeg ikke. Du skal få prate med nåværende redaktør, Jo Straume Gudbrands.

(Telefonen sendes over)

– Ja, hei. Vi har ikke råd til å gjennomføre lytterundersøkelser.

Hva syns du om at din arvtager allerede har hisset på seg radiosjefen i NRK?

– Du kan jo spørre Lillelien om hva han syns om at NRK virker som en talentfabrikk for TV2, med de midlertidig ansatte-prosedyrene sine.

(Strindler får telefonen igjen)

Hei igjen. Du sier at du vil «jobbe proaktivt mot komiteene og de som sitter i styret» for å få mer penger. Skal du sponse turer på dem eller noe?

– WHAT! Nei, det skal jeg ikke! Vi har ikke penger til å sponse turer på Velferdstinget. Jeg kan kanskje kjøpe en øl til dem en gang.

Dere ble kalt Nazi-Nova i høst. Allikevel skryter du av at dere tekkes tyske trailersjåfører?

– Nå sier jo du indirekte at alle tyske trailersjåfører er nazister. Det er kanskje jeg som burde sende deg en sitatsjekk. Hva er e-postadressen din?

a.j.karstensen@universitas.no. Du marsjerer altså taktfast mot Radio Novas undergang. Vil du vurdere din stilling?

– Hahaha! Fy faen, du er rå ass. Jeg har ingen stilling enda. Hva mener du med Novas undergang?

Eh… du skjønte at dette var tull? Det er til baksida. Leser du ikke Universitas?

– Eh, nei … var det med Lillelien tull også?

Ja!

– NEEEI, FAEN.