FOTOMANIPULASJON

Studiero og råning

Høgskolen i Telemark (HiT) presenterer «Heltene fra Telemark» og lokker med «ro til faglig fordypning«. Vet informasjonssjef Per Magnus Holtung hvorfor Blindeforbundet har flere «likes» enn HiT?

– Hehe, nei… Vi har vel ikke utviklet en dialogfunksjon, og har vel mer en enveiskommunikasjon.

– Jaha. Studiestedene deres er Bø, Notodden, Porsgrunn, Rauland og Drammen. Det er vel ikke vanskelig å finne roen i disse møkkabyene? – Mja, nei. Vi har kanskje ikke fullt så hektisk uteliv som de tre største studentbyene har.

– På alle studentbloggene til HiT, kommer det opp følgende spørsmål: «I 2040 kommer det til å være 47 % innvandrere i Oslo. Frykter du at det vil bli ghettoer?» Bruker dere snikpropaganda i sosiale medier for å trekke FRP-studenter? – Tvilsomme holdninger til politikken for å trekke studenter vil jeg sterkt avvise.

– Hva sier det om Bø at syv søkere har idéhistorie som førstevalg mens 45 søkere har idrettsvitenskap som førsteprioritet? Har dannelsen kommet til Telemark for å dø? – Mjei, det har seg sånn at våre friluftsfag er veldig populære, og det er fullt fortjent.

– På hjemmesiden deres står det «Notodden har 1650 studenter som knytter seg til Høgskolens pulserende liv side om side med kulturelle utfordringer». Er rånerne en del av de kulturelle utfordringene? – Njei, altså… Vi inkluderer alle kulturelle utfordringer, også rånere. Det er ikke noe annet sted å treffes enn i bil.

– Det er ikke noe annet sted å treffes enn i bil? – Ja, det er mange som må ha bil for å treffes.

– Dere har tydeligvis misforstått markedsføring, og har en Youtube-video som folk ler av. Vil du vurdere din stilling? – Hehehe, nei altså, poenget er at folk er engasjerte i oss. Man skal ikke alltid være så gravalvorlig.