BARNLØS: Utdanna kvinner får ikke barn. Det er ikke så farlig når man kan kose seg med fyrstekake og eldretrim, her demonstrert ved Runa Næss Thomassen.

Tar eldrebølgen

Kvinner med høyere utdanning får færre barn, skrev Universitas i forrige uke. Vi må få kvinnene ut, men hvordan? Vil studentparlamentets Runa Næss Thomassen hoppe av i utdanningssvingen?

Nei. Det må finnes løsninger for å kombinere barn og utdanning.

Jo, men nå viser forskning at høyere utdanning gir mindre barnekull. Lager vi ikke et kjempeproblem i framtida når vi utdanner så mange kvinner som i dag? Vi er avhengig av at flere tar høyere utdanning for framtida. Det er sånn vi løser samfunnsproblemene. Vi må få flere menn til å ta pappapermisjon, så blir det mulig for kvinner å kombinere karriere med barn.

Nå motsier du deg selv. Hvis vi utdanner flere blir jo eldrebølgen bare større. Altså, vi må legge til rette for at flere tar utdanning, det løser samfunnsproblemene.

Du svarer ikke på det jeg spør om. Vil du avfolke Norge? Nei, det vil jeg ikke. Vi må sørge for gode betingelser for barnefamilier og bedre pappapermisjon, også må vi...

Du svarer fremdeles ikke på spørsmålene mine. Vil du avfolke Norge? Men, men, NEI. Det er tullete, det er ikke logisk i det hele tatt. Kan du vise meg forskninga, så kan jeg kommentere det.

Jada. En måte å få bukt med dette problemet, et å kvotere kvinner ut av høyere utdanning. Hva synes du om det? Det er tullete, det er ikke logisk i det hele tatt. Vi er 7 milliarder mennesker på jorda, det er ikke noe problem at vi er for få. Jeg vil se denne forskninga.

Jeg har lagt fram forskningsresultatene for deg. Du må da skjønne det jeg sier. Du forstår prosentregning, gjør du ikke det? *klikk*

Ringer opp igjen

Hallo? Jeg vil oppfordre til pulepauser i studiene.

Det løser jo ingenting. Vi menn får ikke pult om dere kvinner er opptatt med utdanning. Du vil ikke vurdere din stilling, i så fall? Nei, jeg liker stillingen min, og vil oppfordre til pulepauser.