The chosen one

Tango-Torkil får uventet konkurranse om rektorjobben.

Publisert

– Torkil! Sorry at jeg ringer deg så seint, går det bra? – Joda, det går bra det. Jeg så du hadde ringt mange ganger, så …

– Ja, du … Vi har en liten krise på kontoret her. Du har ikke mulighet til å komme på kontoret en tur? – Njeei, jeg er i Bærum, så … Og klokken er snart elleve.

– Okei … Men altså, du har ikke hørt noe om noen ekstra motkandidater, du? – Motkandidat? Nei, det har jeg ikke … Jeg kan jo sjekke mailen.

– Ja, gidder du? – Jeg har ikke hørt noe, altså.

– Nei, du skjønner, vi har fått tips om at det stiller enda en motkandidat til rektorvalget. – Okei? Jøss. Nei, altså, de ville jo ikke sagt ifra til meg.

– Du skjønner, de har planlagt lanseringsintervju og full pakke nå på fredag. – Okei? Hvor da?

– I Ergo. – … Ergo? Æ’kke det på HiOA?

– Jo, så jeg må bare få et par kjappe kommentarer fra deg, jeg. – Ja, okei?

– Ja, hva synes du om din nye motkandidat? – Nei ... Det er jo flott med flere kandidater ... Altså, det er vanskelig å si, jeg veit jo ikke hvem det er.

– Nei, du, det er Kari Toverud Jensen. – Ha ha!

– Neinei, det er dønn seriøst, liksom. Hun stiller til valg under mottoet: «Toverud Jensen er den riktige ingrediensen for å gi Universitetet potensen» – Fantastisk.

– Ja, også har hun planer om å gjøre Universitetet til et … galaksitet. – Ha ha. Ja, det er på tide at noen tenker stort om Universitetet.

– Okei, du! Men bare sånn, om du vinner rektorvalget, vil du da vurdere din stilling? – Ja, det vil jeg gjøre hver dag.

– Supert, god kveld! oyvind.gallefoss@universitas.no