Vil fylle alle hull

Venstrealliansens Frithjof E. Fjeldstad mener SiO-tannlegene alltid kommer til roten av problemet. Men vet han at de har tilbudt studiner mer rabatt hvis de fikk lov «til å fylle noen ekstra hull?«?

Publisert

– Oi, nei. Studinene burde jo gå ut i media med dette. Slike erfaringer er det viktig at folk får vite om.

– Jaha, og hva med at Universitas erfarer at studenter blir bedt om å oppgi hvilken liste de stemmer på, og at de som stemmer Venstrealliansen kommer fortere frem i køen? – Hva? Vensteralliansen har på ingen måte noe ønske om at deres velgere skal få raskere behandling. Ser ikke helt hvordan tannlegen skulle ha interesse av å vite det?

– Spar oss det tannløse svaret ditt. Hva sier du til ryktene om at førsteårsstudenter på bachelorgradsnivå ikke får time hos SiO før de har begynt på mastergraden? – Oi, det er jo ikke noe ideal. Hvor lang tid er det rimelig å vente? Jeg tenker et par uker etter første gang man ringer.

– Ja, det er jo et stykke igjen før SiO har kommet til roten av problemet. I tillegg går det jo bare an å ringe og bestille time første tirsdag etter fullmåne mellom 08:15 og 08:45. – Ehhh, dette er jeg ikke helt kjent med.

– Jaså. En student gikk til SiO fordi han hadde litt vondt i en tann, og så ville tannlegen trekke den tanna og tre til. 13 000 kroner skulle de ha. Så gikk han til en Colosseum-tannlege som sa han bare trengte å bruke tanntråd. Er SiO ute etter å flå folk? – Hva? Jeg er jo ikke noen tannlege, men dette hørtes jo veldig betenkelig ut.

– Vet du hva som er betenkelig? Det skinnende hvite smilet ditt. Har du ordnet deg noen avtale på bakrommet? – Hæ? Nei, har ikke ordna noe tilbud selv. Har faktisk aldri benyttet meg av SiO-tilbud.

– Jeg må smøre meg med solkrem fordi tennene dine skinner så mye. Vil du vurdere din stilling? – Skal vi se? Nei, jeg skal be Magnus Lysberg om å vurdere sin stilling.