SMART: Dong
TRUSSEL: Håndverk

Nå når det har blitt klart at Geir Ellingsrud ikke stiller til gjenvalg, er det på tide å se på hva han har fått til i sin tid som rektor. Men, når du tenker over det – drit i det, her er ukas eneste ordentlig viktige sak:

Utflod!

KJIPT: Klamydia

Sammenlignet med den øvrige befolkningen, har svært få av studentene som tester seg ved Studenthelsetjenesten klamydia. Studentoverlege Marit Fleskeland forklarer dette med trender i studentkulturen.

– Mange UiO-studenter har en tendens til å, la oss si, «slurve med innføringen», «skulke kollokviene» og «falle fra underveis». Dette kom ikke akkurat som noe stort sjokk.

Overflod!

Et utredningsutvalg nedsatt av Knefallsdepartementet foreslår at kravet om tredjeåret med allmenfag skal fjernes når yrkeselever søker høyere utdanning. NSU-leder Ingvild Ropert spekulerer i at det kan føre til frafall.

– Alle må ha rett til høyere utdanning, men det er faktisk sinnssvakt viktig at folk ikke tar oss på alvor. Da blir det krise.

Studentoverlege Fleskeland mener at Ropert tar feil.

– At «frafallet» skulle øke, har jeg ingen tro på – jeg tror faktisk vi ville sett langt flere «innfall», «tilfeller» og «utfall» om man åpnet slusene fra Sogn.

Fondfloke!

UiOs stipendfond, også kalt UNIFOR, har krympet verdiene med 185 millioner kroner siden nyttår. Au. Sjefen for fondet, Hans Jørgen Stag, forteller at fondet ikke på noen måte trenger krisehjelp fra høyere makter.

– Det ville være som å pisse i buksa bare for å ha det digg.

– Pussig at du skulle nevne det, jeg har opplevd sparsom utflod, kløe og svie ved min daglige vannlating i det siste.

– Da er det bare en ting å gjøre:

(mel. «Det snør, det snør»)

Møt opp, møt opp

Og piss i en kopp

Sjekk din snopp

Før det er stopp

Vern om din slekt,

forbanna flopp

tideli bom og hutte meg tu

– Det klør, det klør…

– Nok nå.