BRA SKILT: Skilt

HF har delt ut antimobbepenger til de forskjellige enhetene på fakultetet. Et av de forslagene som ikke førte fram, var ILOS sitt ønske om 100 000 kroner til nye skilt, hvilket ville gitt en stykkpris på 15-20 000 kroner. Det høres kanskje vel mye ut – men dette var ikke hvilket som helst skilt:

Sign from God 2000 (Her skal bildet være)

SFG2000 (Sign from God 2000) er det siste innen skiltteknologi. I tillegg til alle funksjonene man kjenner fra tidligere modeller (Mulighet for opphenging, plass til bokstaver og annen informasjon på forsiden), har SFG2000 en rekke splitter nye egenskaper:

SFG2000 kommer i en rekke fasonger og størrelser. Materialet er en eksklusiv blanding av italiensk marmor, busene til Arne Næss og ren lykke. Skiltene må forhåndsbestilles, og koster 20 000. For 5000 kroner ekstra får man evig liv i tillegg.

• Snakker 22 språk, og forstår nærmere 100, deriblant Sanskrit og røverspråk.
  • Ser deg for den du er.
  • Kan lytte i timesvis uten å gå lei.
  • Retter 100 eksamensoppgaver i timen.
  • Klager aldri på mobbing.

Aasland leverte

BRA DAME: Aazlaaaan

Da Ad Notam gikk i trykken, hadde ennå ikke statsbudsjettet kommet. Men de signalene redaksjonen har fått, antyder imidlertid at To’ra Aazzlaaaan leverte stort. Regjeringen har nemlig bevilget 1 000 000 000 000 kroner til innkjøp av store, fine skilt – type SFG2000. Det var lenge diskutert om man skulle kjøpe det langt billigere amerikanske skiltet BFS123 (Big Fucking Sign one-two-three), men til slutt landet man altså på den kjente merkevaren. Ting tyder på at sektoren ikke vil slite like mye med synligheten i fremtiden.

Universitas dagen derpå

I et anfall av det han omtaler som «Nordnorsk inspirasjon», har instituttleder Per Sommer ved ILOS fremmet krav til fakultetet om en «substansiell kompensasjon» etter at de ikke fikk penger til de fine skiltene.

– Det er bare rett og rimelig at man får noe igjen når man får avslått urealistiske krav – hvis ikke vil forholdet mellom oss og alle andre bli skadet. Vi vil ha to hundre sjokoladeplater levert på døra prompte.

– Hvor er døra, da?

– Med de nye skiltene hadde du ikke trengt å spørre.

Hentet fra saken «Nei til ILOSskilt 2009»