DRITEKKELT: Rotter.

A-HA!

Tristan Gundersen fortsetter å avsløre andre universitetsstyremedlemmers grusomme dobbeltliv. Nylig offentliggjorde han en liste med andre uheldige rollekonflikter der det blant annet ble avslørt at Geir «nede for» Tellingsrud er generalsekretær for det norske avsnittet av Anonyme Sopphoder, og at studentrepresentant Tomas «A» Talaksen er medlem av opptil flere tvilsomme Facebook-grupper.

Å nei

Teologer fra hele verden er samstemte: Vannskyllet over lesesalen i Niels Henrik Abels hus er et varsel på en nært forestående dommedag. Eksamensnervøse studenter må imidlertid fremdeles belage seg på å skaffe legeerklæring om de skal være sikre på å slippe unna metodeeksamenen – katastrofen vil nemlig ikke inntreffe før i halv tolv-tiden på nyttårsaften. Knut Jørgen Blå Ødegård har allerede leid inn partytelt og catering.

Å, ve!

Vaskedamen merket at noe var galt da hun åpnet døren til det store møterommet i administrasjonsbygningen. Det var noe illevarslende harmonisk over det hele – ingen glass som knuste, ingen som ropte «Dere raserer universitetet!». Styremedlemmene lå som sovende skippertaksstudenter utover notater og pizzaskorper. «Så søtt,» tenkte hun. Først da så hun det forferdeligste – de mange små størknede elveløpene som, lik røde underskuddskurver fant veien fra medlemmenes skjorteermer og utover bordflatene. Og sakte men sikkert demret den grusomme skriften på veggen for henne. «Kutt!», sto det, om og om igjen, i bred tusj over spjærede stolputer og pastellfargete vegger – «Kutt! Kutt! Kutt!»

Fy og fy

Pedagog Lars Gulag kritiserer boligdivisjonen for å drive med dårlig bakgrunnssjekk av beboerne sine.

– Det er helt uakseptabelt, man kan ikke slippe inn hva som helst. Jeg forhåndssjekker alltid elevene mine for pest så vel som tyfus.

– Hva ville du gjort om en rotte ville ta et av kursene dine?

– Jeg ville antagelig spydd, sier humanisten.

Universitas 25. Desember

Så er det altså fastslått – sokker, sokker og atter sokker.

Hentet fra saken «Student i harnisk: Men jeg ville jo ha Guitar Hero III og fast lesesalsplass!»