MIGRENEÅRSAK: Snus

Apropos eksamen

Får man migrene av å studere juss?

Studentene rømmer lesesalen på Domus Nova, grunnet vondt i hodet og generell sløvhet. De skylder på dårlig inneklima og urenslige forhold, mens de som har med vedlikeholdet å gjøre, mener studentene selv bør ta ansvar.

– Det er blitt funnet et berg av snusklyser og matrester inni radiatorene, sier anonym trappevasker.

Hvorom allting er: Oslos mange hjemløse anmodes om å møte opp i Pilestredet for det som åpenbart er smålun kost og losji i folketomme omgivelser. Om de ikke slipper dere inn er det bare å saksøke.

Apropos søksmål

Kan man tjene penger på å stryke?

En student som strøk fem ganger på en eksamen ved farmasøytisk institutt saksøker nå Universitetet for fire års tapt inntekt (1,4 mill) etter at han ble utestengt fra studiet. Det varsles nå at flere vil gå til såkalte copycat-søksmål (casus xerox). På HF har imidlertid en gruppe udugelige teaterhistorikere etter konsultering med advokat valgt å la saken ligge – det viste seg at tapt forventet inntekt kun var nok til en håndfull bugg.

– Du skal bli mye, myye mer fornærmet og bitter før du kan tjene penger på å være en avdanka HF-er, sier en anonym Fritt Ord-prisvinner i en kommentar.

Apropos ord

Gjør det vondt å være kunstner?

Kunsthøyskolen melder om vanvittige forekomster av mobbing på en intern undersøkelse. Verneombudet ved høyskolen tar det hele med knusende ro. For vedkommende er det hele et spørsmål om semantikk.

– Oi, dette var rart. Men mobbebegrepet er jo veldig diffust, da.

– Din forbanna tiltaksløse snørrunge.

– Kan du være litt mer presis?

Apropos snørr

Hater UiO allergikere?

PREMIE: Burot

Mange av oss ofrer snørr og tårer til avguden Pollen i disse vårmåneder, men UiO tror at de fleste skaper seg. For å få tilrettelagt eksamen må allergikere nå skaffe til veie en ikke mer enn tre dager gammel legeattest (selv om tilstanden er aldri så kronisk). Hvorfor dette avviket fra rasjonaliteten? Torbjørn Ergrønn i studieavdelingen sier det best, og får ukas Burot-bukett:

– En tilrettelegging skal ikke gi fordeler.

Supert – Straff de svake, folkens! Det er trange tider, svina tar rotta på oss alle uansett og snart er det sommer.