DUGER: DOS

Effektivt.

Universitetet i Oslo kommer til å måtte bruke fire år og 25 millioner spenn på nye nettsider.

– I mellomtiden får studentene nøye seg med gode gamle DOS, sier avdelingsingeniør Sivert Nordrum til Ad Notam.

Hva med oss?

Opphevelsen av en paragraf i kirkeloven gjør at Teologisk fakultet kan åpne for andre presteutdanninger ved Universitetet i Oslo. Fremdeles er det mange religioner som ikke har blitt spurt. Odinistene, Kalvinistene og Fakultetslistene planlegger nå en punktdemonstrasjon for å få innpass, de også.

Betaler snart

VANSKELIG: Økonomi.

This just in: Avdelingsingeniør og nettfornyingsansvarlig Sivert Nordrums sønn, Konrad Nordrum, har akkurat blitt etterlyst for grovt økonomisk bedrageri. Ifølge Økokrim har Nordrum spilt bort nærmere 30 millioner kroner. En av de som har lånt Nordrum penger er familievennen «Geir».

– Det stemmer at jeg lånte Konrad 15 mill, men jeg er sikker på at vi får penga tilbake. Jeg var hans lånegiver nummer 40 000 000, og da får man premie, jubler den holdne idioten eplekjekt.

PfP på nett

Prosess faglige prioriteringer tar sikte på en opprydning av programmer og fag ved Universitetet i Oslo. Fagmiljøer som ikke får til en dritt, har harde tider i møte. Rektor Geir Ellingsrud forteller at han har fått mye ros for prosessen, men tar selvkritikk på enkelte avgjørelser.

– Dette er noe vi har vært nødt til å gjøre av diverse økonomiske grunner, men vi kunne kanskje vært mer humane i utførelsen. Jeg erkjenner at det må ha vært et sjokk å forsøke å komme seg inn på emnesidene på nettet, og i stedet se en popup der det står «Science clusterfuck: Your favourite discipline gangbanged, with crying female students watching+++».

Universitas om 10 år

De ble oversett. De ble glemt. Nå har de slått seg sammen, og verden blir aldri den samme. En særdeles uventet senvirkning av prosess faglige prioriteringer er at Norges Odinister, Kalvinister, Fakultetslister og Evangelister har samlet seg rundt religionen Prestisme, en religion som først og fremst dreier seg om å få sin egen presteutdannelse. Lederen i sekten, Konrad Metusalem Nordrum forteller at det snart er deres tur.

– Snart vil den kosmiske rulletten dreie i vår favør. Man må selvsagt tørre å satse litt først, slike ting kommer ikke rekende på en fjøl. Mens vi er inne på det, du har ikke en årsinntekt å avse til Prestismens neste interaktive, la oss si, kakelotteri?

Hentet fra saken «Siste dagers uheldige»