HAR KRAV: Elevorganisasjonen

Først, litt analyse

GRÅTT: Noe
VIL HA MER: Rektor

Statsbudsjettet har kommet, studentene jubler over et historisk boligløft, noe Rektor Geir synes er «veldig bra».

Andre veldig bra ting:

Rektor registrerte for øvrig at de «fikk tilbake hvileskjæret, men ikke noe mer med det». Han ønsket seg andre ting tilbake også, nemlig:

• Hjämtland (men ikke Härjedalen).

• Klinkekulene.

• Mappa si (den er tom).

Til slutt klinket han til og kalte det hele et «grått budsjett». Javel.

Ad Notam-redaksjonen liker rektor, og ønsker å hjelpe ham med å sprite opp retorikken i møte med en regressiv regjering. Fra våre glansdager i elevorganisasjonen husker vi for eksempel dette slagordet, som vi brukte da studenter i den videregående skole fikk delfinansiert skolebøkene sine og syntes det var noe skikkelig dritt:

• Sokker til jul.
  • Nyheten om at du bare må amputere én testikkel.
  • Invitasjonen til å være ringbærer i bryllupet mellom din beste venn og kvinnen i ditt liv.

Tusen takk! Tusen takk! Tusen takk for ingen ting!

Ingen grunn til å takke oss.

Så litt refs

Studentene ved forskningssenteret ARENA, tilknyttet SV-fakultetet, føler seg lurt da de får lite eller ingen undervisning av forskningskreftene der. Forskerne er for opptatte av å, vel, forske, og studentene går for lut og kaldt vann.

Ad Notam krever skjerpings.

Studenter! Jævla igler, forbanna synserpoder, kravstore latsabber! Er dere klar over hvor langt fakultetene strekker seg for å tilby progressiv undervisning? Vi nevner i fleng:

1. Har forelesninger.

Ta SV-fakultetet som eksempel. De tilbyr et snevert emne som STV1100, innføring i Politisk teori. Et snevert nisjeemne vil kanskje noen si, men ikke SV-fakultetet! De har strukket seg så langt for å få dette til at de har hanket inn en tidligere ansatt pensjonist for å tilby de spesielt interesserte en innsikt i hva obskure folk som Aristoteles, Machiavelli og Rawles mente (helt sant). Forskere, professorer og andre ansatte ved fakultetet: Kudos! Og til dere, studentene: Skjerpings. Nå.