FANTASI: Universet

GUDmund?

FETT: Astrogreier

Et historisk tilbakeblikk tyder på at heltidsstudenten aldri har eksistert før Gudmund Hernes begynte å snakke om den en gang på åttitallet. Leseren advares imidlertid mot å tro at det betyr at Reform 94 også bare var en illusjon, eller for den saks skyld at universet i sin helhet er et fantasiprodukt fra en driftig norsk sosialdemokrat. Det kan simpelthen bety at du må jobbe ved siden av studiene.

Stjerner mot musikk

Astrofestivalen legges ned fra neste år grunnet manglende støtte og slitne frivillige. Byrådet i Oslo gir ikke støtte, og forklarer det blant annet med at det er mye viktigere for dem å markere seg som musikkby (gjennom by:larm, øvingslokaler og museer), det minst unike av alle varemerker i universet (Hernes-kvadranten). Kulturbyråd Torger Ødegård vedgår at han ikke kjenner godt til arrangementet. Nå kan Ad Notam avsløre at han brukte følgende multiple choice-skjema for å bestemme seg:

A. Ida Maria eller Buzz Aldrin?

B. Stratoscaster eller stratosfæren?

C. Rakettcockpit eller rockekokk?

D. Pete Doherty eller HADRON-collideren i CERN?

Fasit: A: Ingen av delene. Begge to er bleke reserveløsninger man hanker inn når originalen melder avbud. B: Vanskelig – men siden Leo Fender lagde Stratoscasteren, og han er amerikansk, mens stratosfæren visstnok er laget av nordmannen Gudmund Hernes, går vi for den. C. Egentlig et lurespørsmål, for rockekokken jobba på Astrofestivalen på si, og er like forbanna som alle andre over avgjørelsen. D. Begge er ineffektive og kostbare, og begge har fått voldsomt mye oppmerksomhet på grunn av folks fascinasjon for destruksjon. Men, kun CERN har Bjørn Halvard Samset. CHECK MATE, Pete!

Åh, så PK!

KONTROVERSIELL: Brus

Ad Notam-redaksjonen er i fyr og flamme over at Velferdstinget mener at Coca-Cola mangler samfunnsansvar, og at de følgelig går inn for at giganten fjernes fra kantinene. Sippungene i VT har tydeligvis ikke fått med seg at manglende samfunnsansvar er det vi har giganter for – den siste resten av studentidentitet er uløselig knyttet opp mot kritikk av disse gigantene. Fjerner dere colaen og erstatter den med Syltes ananasbrus, har vi ingenting igjen å være liksomindignerte på. Unntatt dere, da.