DANNET: Satan

Har oppfatning, mangler forsker

Ekstern finansiering av stipendiater skyter til værs ved Universitetet i Oslo. Nå har Fremskrittspartiet kastet seg på trenden. Fem doktorgradsstipendiater ved Teologisk Fakultet har blitt tilknyttet forskningsprosjektet ÅKOMIGJENA, finansiert av paritets stortingsgruppe, og som skal kaste et nytt lys over klimaproblemene.

Lånekassofobi

Som om ikke det var nok at Lånekassen gjør det vanskelig for psykisk syke å fullføre studiene sine – nå kan det vise seg at kassa er årsaken til elendigheten i utgangspunktet. Marit Posefylke fra Studenthelsetjenesten utbroderer.

– Lånekassens regelverk er så forvirrende at mange studenter klikker, eller legger på røret, som vi sier på fagspråket.

– Så ille er det vel ikke?

– Det kan jeg ikke svare på riktig ennå. Vent litt. Vennligst vent. Du er nå. Nummer. Tretten hundre. Og. Seksten. Vennligst vent på svar.

Metafor? Virkelig?

Vi i Ad Notam er stolte av å kunne presentere Fleino Malnes sitt populære kurs i å forklare komplekse ting på en folkelig måte.

DANNET MENNESKE: En krysning av Drillo og Nasse Nøff.

SMÅFEMININ GEOGRAFIEKSPERT: En krysning av Drillo og Nasse Nøff

POSTMODERNIST: En krysning av Satan og Pia Haraldsen.

SATAN: En krysning av Drillo og Nasse Nøff.

Universitas om 25 år

Etter at Lånekassen fikk det fulle og hele ansvaret for alle psykiske lidelser i hele Norge, all fedme i hele Nord-Europa og Hordalands løsrivelse fra Norge, har de nå funnet ut at det er på tide å gjøre noe med imaget sitt, forteller Astrid Spjærum.

– Vi har ansatt en rekke studenter med psykiske lidelser. En ærlig jobb er tross alt bedre enn å låne seg opp etter øra.

– Hva slags lidelser er det snakk om?

– Jeg skjønner hvor du vil hen, og jo da, det går nok mye i akutt telefonangst.

– Vil ikke dette bare forverre spiralen?

– Det er for tiden stor trafikk, og vi har ikke tid til å svare på spørsmålet ditt.

Universitas om 50 år

Frps klimapanel har konkludert med at «klimakrisen» skyldes to ting:

1. Gassutslipp fra den ulykksalige episoden i 2008, hvor Fredric Hauges hode eksploderte.

B. Satan.

– Visste jeg det ikke! Vræler Fleino Malnes i en kommentar før han ikler Thomas Hylland Eriksen grisekostyme og beksømstøvler og viser ham fram på landsbytorget, til gardsgutenes store glede.

Hentet fra saken «Endelig lynsjetid!»