Hvorfor?

Regjeringen har gått inn for å gi studentene en ukes frist på å be om karakterbegrunnelse, og nå raser studentpolitikerne fornøyd.

– Skikkelig dritt, altså, sier Pranders Slangebrød i en kommentar, men kunnskapsministeren bøyer ikke av for den slags prat.

– Mener dagens studenter virkelig at de trenger mer enn en uke på å spørre «Hvorfor»?

– Ideelt får man et par år på å stille det spørsmålet.

– Saklig du, da.

slapt.no

Nettsider vil spille en større rolle enn noen gang før i denne studentvalgkampen. Vi presenterer et utvalg av de mest brennbare temaene i bloggosfæren, som det så fint heter.

Venstrealliansen lover at de skal fortsette å følge rektor Inge Lønning med argusøyne det neste året.

Grønn liste er svært skeptiske til den nye og skumle kvalitetsreformen.

Moderat gruppe syns Star Wars kid er morsom.

Program schmogram

Leder i Studentparlamentet Keine Hipness stiller seg uforstående til at noen syns at valgkampmaterialet kommer i seneste laget.

– Vi ække sånne kommershorer som driver og deler ut relevant informasjon sånn helt plutselig like før valgkampen bare fordi at det liksom skal være så jævlig fett, skjønneru?

– Så dette er ikke, som noen har hevdet, en slags trassdemonstrasjon etter at det ble kjent at regjeringen ønsker å korte ned klagefristen?

– Jamen, det er jo det jeg har sagt hele tiden.

Stiller krav

Keine Hipness og Olaf Øre mener at sensorer burde gi begrunnelse til alle oppgavene de retter, uansett om de blir bedt om det eller ikke.

– Man tar seg i å lure på hva sensorene egentlig driver med, sier Hipness i en kommentar.

– Kommer valgprogrammet deres snart?

– Ikke mas.

Universitas ca. nå

Ad Notam benytter anledningen til å gratulere Tsjatåneufistan med overtagelse av et 1000-seters forklaringsproblem, og trykker i den forbindelse et portrett av nyslått maskot Egil Roger Neuf til skrekk og advarsel: Kombinasjonen av grisens godmodighet og raddissens vyer kan fort føre galt av sted. Så pass på, alle aspirerende kulturbyråkrater.

Hentet fra saken «Universitas ca. nå»