POPULÆRT: Kultur

¡Krisen over!

Det lenge bebudete seniorfrafallet ved Universitetet i Oslo er avblåst. Det viste seg at nær sagt alle professorene som kommer til å gå av de neste femten årene har marginalt yngre lillebrødre som står klar til å ta over stafettpinnene på kort varsel.

Pottymouth

Etter at Velferdstinget i Trondheim beskyldte staten for å «rævkjøre studenter som ikke puler etter klokka» har landets andre studentpolitikere blitt en anelse røffere i tonen.

– Det er så forpult mongobedritent at studentenes rettslige vern står for svakt, sier Per Anders Slangebrød i en kommentar. Reddik Frefsnes i Velferdstinget gikk enda lenger da han skulle kommentere etasjekrangelen på Vestgrensa.

– Fitta (dvs. bydelsutvalget) feis i vareheis så alle kamelene (dvs. studentene som står i boligkø) fikk bakoversveis.

– Hva er det du mener?

– Vi ble rævkjørt.

– Ærlig talt, kan du slutte med det der?

– Kuksatan.

Grunnlov Schmunnlov

Juridisk studentutvalg går inn for at Stortinget må ha ni tiendedels flertall for å foreta lovendringer. Aksel Brillestad i Juridisk studentutvalg prosederer for den fornærmede:

– Slik det er nå, er det alt for lett for politikerne å forandre loven når som helst på året. Dette er åpenbart et komplott mot oss jusstudenter, som da må kjøpe nytt pensum.

– Er du ikke litt paranoid nå?

– Paranoid? Mongoloid, tenker jeg vi sier. Og det er det du som er.

– Voksent.

– Voksent? Pikkskalle, tenker jeg vi sier. Og det er det du som er.

Slik taler vår neste høyesterettsadvokat.

Universitas om få strakser

Mens noen kaster seg med viten og vilje inn i profanitetens irrganger, er det andre som er mer uheldige. Etter at representant ved Fakultet for scenekunst, Marius Lien, foreslo at skuespillerstudentene like gjerne kunne spilt nakne som følge av ressursmangelen, har forestillingene deres blitt rent ned av mannfolk i frakk.

POPULÆRT: Kultur

– Det er hyggelig med kulturinteresse, altså – men det er ikke så lett å spille Tsjekkov når du blir overdøvet av stønning fra salen, sier Julia Wehrmacht i en kommentar.

Hentet fra saken «Publikums- og pubushårrekord for KHiO»