HÅPEFULL: Gerda

Lånequizen

Snyltende mammadalter, gru eder! Nå skal Lånekassen ta alle de som oppgir falske bostedsopplysninger. Ved hjelp av et skjema med spørsmål som dette skal synderne lukes ut:

14. Hvor mye koster vaskemiddel?

A) En femtilapp.

B) Hah, Lurespørsmål! Hjemme hos oss har vi maskin!

23. Hvor mye koster en frossenpizza?

A) Om lag 30-50 kroner.

B) Vet du hva, i forrige uke fant jeg ut at tyrkeren på hjørnet selger en bunke utgamle grændiser til ti kroner stykk. Score!

30. Hvor mye koster en liter melk?

A) Vet ikke, drikker ikke melk.

B) Vet ikke, suger fortsatt pupp.

Kassas ofre

Etter å ha blitt kastet ut hjemmefra og mistet låneretten på én uke har Leif Martin Vogel sett seg nødt til å gå nye veier for å overleve.

– Jeg fant en haug med telefonkataloger på Sogn. Det var en smal sak å stable dem i en slags pyramidefolk. Og jada, det blir bikkjekaldt om natta – men trøsten er at jeg kan utvide med en gjestepyramide om cirka ett år.

Universitas om 1 uke

Bildesjefen i Ad Notam er blitt bedt om å gå grunnet en talent- og poengløs fotomanipulasjon på baksiden av forrige nummer av Universitas.

Hentet fra saken «Baksidens bakside»

Universitas om 2 måneder

Kvinnedagen på NIH tok en grotesk vending da den meritterte spydkaster og filolog Arnfinn Fjosvogel møtte opp for å mobbe deltagerne. Med seg hadde han en morsk gjeng fra institutt for syrlige språk («IfSS»), som bar på et banner hvor det sto «ÆDA BÆDA» i store, provoserende bokstaver. Brillebøllene fikk selvsagt grov juling etter kort tid, men for noen var dagen allerede ødelagt.

– Dette var min sjanse til å skinne, og nå ligger alt i ruiner. Det er bare å legge skøytene på hylla og returnere til dagjobben, sier den sønderknuste kunstløperen Gerda Ellingsrud.

Universitas om 2 uker

Ved nærmere ettertanke har resten av Ad Notam-redaksjonen også fått sparken etter å ha bedrevet tam metahumor.

Hentet fra saken «Baksidens «Bakside»»