LØNNSOMT: Plattform

Sjokk.

Levekårsundersøkelsen for kunstnere viser at svært mange kunstnere sliter med dårlig råd etter endt studium. I den samme undersøkelsen kom det fram at svært få av de som stiller på audition for Idol klarer å stable en levedyktig artistkarriere på beina og at det er gode penger i å eie en oljeplattform.

Skrekk.

Ekspertene hoier med stadig høyere fynd og klem om at det er farlig hvis studenter tar med seg alkoholvanene sine inn i arbeidslivet. På vegne av vanvittig mange ønsker Ad Notam å avblåse debatten her og nå – studier viser nemlig at studenter tar med seg svært lite fra studietiden inn i arbeidslivet – unntatt gjelden.

Gru.

Norges Juristforbund ønsker videoovervåkning av forelesere for å bedre undervisningen. Ad Notamredaksjonen applauderer initiativet, og anmoder folka på Jus om å ikke begrense seg til forelesninger. Vi har lyst til å se foreleserne sitte ved sine pulter i den tilmålte forberedelsestiden før hver forelesning, vi har lyst til å se dem i parken, på fylla, vi vil dele deres gleder og deres sorger. Og, selvfølgelig: Alt skal streames på uio.no/norwaysnexttopprofessor.

Grø…HÆ?

Unge Høyre-leder Henrik Asheim slakter minister T’ora Aazlaaan for mangel på visjoner. Han skulle ønske at hun satte i gang en stor reform, kun få år etter at hans partifelle Kristin Clemet gjorde det samme. Han skulle også ønske at hun var litt mer som Gudmund Hernes. Ad Notam gir opp jakten på en punchline, og påpeker heller det merkelige i at Aazlaaan er å høre i radiointervjuer på sNeRK hvor hun formelig har meldt seg ut av regjeringen og maler seg opp som en ensom forskningspartisan blant barnehagistaer. Blir forskning og høyere utdanning valgåret 2009s twilight zone? Det hadde ikke vært denne spalten imot.

Universitas om 25 år

Hentet fra saken «Sjokka igjen»

Universitas om 26 år

En ny undersøkelse viser at den eneste vanen studentene tar med seg inn i arbeidslivet er risgrøt på fredager.

Hentet fra saken «Anonym byråkrat: Jeg fant mandelen!»