LEVERER: Nora Paastmann

Slemdunk

Etter at det ble bestemt at 80 prosent av medlemmene i en studentidrettsforening skal være studenter, ser det stygt ut for nivået til OSI basket.

– Det går ikke. Studenter møter aldri opp i tide, de gjør alltid halvgodt arbeid, og de klager og syter over treningsmengde så vel som temperaturen i dusjene. Sånt blir det ikke trepoengere av, sier leder Lars Kristian Rasle.

Halvgodt arbeid

MatNat klarte i løpet av ferien å rote bort papirene til en studine som hadde mer enn gode nok karakterer til å komme inn på medisin. I forrige nummer av Universitas kunne man lese at de ga henne følgende svar da hun påpekte feilen: «Gjør hva du vil». Pressekontakt for MatNat, Jonas Lange, føler seg feilsitert.

– Den korrekte versjonen av vårt sitat er «Gjør hva du vil – men du kan bare glemme å melde deg inn i OSI Basket». Hvor vanskelig kan det være å sitere folk korrekt?

– Vi glemte simpelthen å trykke siste halvdel.

– Da så.

Null ANS(v)A(R)

Tor’a Aazlaan kom med sin noe kattemyke versjon av flengende kritikk av organisasjonen for norske studenter i utlandet (ANSA) i forrige nummer av Universitas. Hun mente at organisasjonen ikke evnet å løfte blikket, og var altfor opptatt av enkeltsaker.

– Jeg mener, JEG er jo ikke minister for forskning og høyere utdanning i hele verden. Jeg er det knapt nok i Norge.

– Hvor er det egentlig du er minister?

– Akkurat nå?

– Ja?

– Oppi rompa di, kompis.

Mrs. whatshisname, I presume?

I november blir Blindern postkontor nedlagt. Fra nå av må studenter belage seg på å hente posten sin hos de aggressive ansatte på Bunnpris – hvis de tør.

– For oss er dette vemodig, sier Nora Aasland, mangeårig ansatt.

– En epoke – noen vil til og med si en avgrunn – i livet vårt er over.

– Hva er det som er så spesielt med postkontoret på Blindern?

– Det er et sted hvor du får være i fred. Et stille sted. Et sted hvor ingen kjenner deg igjen.

– Når du sier det synes jeg at jeg drar kjensel på deg?

– Det kan jeg umulig tenke meg.

– Jo da, jeg har sett deg før!

– Dette intervjuet er over.

– Tora?

– Av alle postkontorer på hele Blindern, så måtte du traske inn i mitt.