FLINK: Tjodalv Maurstad.

Student fikk A

Tjodalv Maurstad fikk toppkarakterer for sin tolkning av hovedrollen «Marius Lien» under avviklingen av semesteroppgaven «Kutt», som omfattet hele høyskolen i skjønn forening.

– Maurstad balanserte mellom den lavmælte, avmektige studenten og fagforeningslederen som krever hodet til ledelsen på et fat. Forbilledlig, sa sensor Konkylie Stork Strutsen.

Translation: This joke pretends that the fights over the budget at the Oslo National academy of arts (KHiO) really is an elaborate test. Clever.

Sensasjon

SOLIDARISK: Jon Fosse.

Kulturavdelingen i Ad Notam er svært fornøyde med å være den første avisa i landet til å trykke utdrag fra Jon Fosses monolog Sprekken. Vi entrer forestillingen etter at hovedrollen «Ho» har oppdaga sprekkene.

– Eg sjår han no. Eg sjår han. Sprekken. Hadde liksom ikkje trudd / at pengesyklusen skulle bli ein sprekk. Hadde ikkje trudd det. Ikkje i mine villaste fantasier, men no har han verte bleve akkurat det, ein sprekk. Eg sjår han no. Og sprekken sjår meg.

Translation: We're saying that board at KHiO donesn't understand money, but we're doing it in a way that makes fun of the poet Jon Fosse (Not very well). Making fun of Jon Fosse (not very well) is quite common here in Norway.

Universitas om 1 uke

Anonyme studenter fra den eneste linja på KHiO som ikke fikk årna seg sin egen fargerike demonstrasjon har begynt å skjønne at det brenner noe alvorlig på dass.

Hentet fra saken Her er studentene Toralv sa nei til

Universitas om 2 uker

Etter Fossesuksessen fra to uker tilbake bringer vi nå utdrag fra enda et nytt stykke fra dramatikeren, Dassbrannen:

– Han: Det brenner *Ho:* Kor da? *Henne:* På Dass, sjølvsagt *Han:* Brenn det på dass? *Gardsguten:* Jameninnihelvete, da! Kor vanskeleg kan det vera å forstå? *Han:* Orsak.

Hentet fra saken Her er studentene Fosse sa ja til