HULL: 3000 i måneden, inkl. strøm.

Tull med hull

HULL: Praktisk.

Inntil Oslo Kommune innfører kildesortering, vil studentboligene løse søppelproblemet sitt ved å grave store hull i bakken, for så å stappe søppelet nedi. En glimrende idé, men det er ikke alle studenter som er like fornøyde.

– D’ække måte på hva man skal finne seg i, sier Lennart Kröger – nyinnflyttet student ved Hullet Studentboliger.

– En ting er at jeg bor trekkfullt, fuktig og trangt – men å bli vekket hver morgen av et ras med telefonkataloger og startpakker, hadde jeg pokker ta meg ikke regnet med.

Presedens!

Søknadspapirene til 17 masterstudenter forvant da Peace and Conflict Studies ble kastet ut i det absolutte kaos på grunn av et persienneskift. Ad Notam-redaksjonen velger å se bort fra det noe pussige i at folk som befatter seg med krig og faenskap til daglig får hetta av persienner, og velger å se det positive i situasjonen. I fremtiden vil nemlig følgende unnskyldninger være gyldig for gjenglemt/bortgjemt eksamen:

• Bikkja spiste maten sin.
  • Vaskemaskinen virket.
  • Det regnet i går.
  • Noen helte masse søppel nedi hullet der jeg bor.

Nei nei, gutt

Studenter som ikke vasker ordentlig ut etter seg kan risikere å få gebyr for ekstraarbeid. Vel og bra, men hvem vasker vokterne, og hvem vokter vaskerne? Mange studenter føler seg urettferdig behandlet.

– Hva skal jeg gjøre? I giroen jeg har fått tilsendt står det at boligen er full av jord, mark og søppel – men sånn var hullet da jeg flytta inn, sier Lennart Kröger til Ad Notam.

– Greit det, men vasket du listene?

– Faen.

Universitas om 25 år

Etter at forskningssektoren endelig har fått sitt lenge etterlengtede løft, er boligdivisjonen nå i gang med å iverksette sin store plan for et søppelfritt universitet.

– Vi er nærmere løsningen enn noen sinne, jubler Tom Olstad.

– Der ute finnes det nemlig mange store sorte hull, som bare ber om å bli stappa.

Hentet fra saken «Melkeveien møter endelig intergalaktisk miljøstandard»