Vil du være med og lage verdens beste studentnyheter?

Vi søker nye journalister. Søknadsfrist: 1. februar.

Universitas er Norges største studentavis, og en av Europas største med rundt 30 utgivelser i året. For å kunne fortsette å lage verdens beste studentnyheter, trenger vi nettopp deg med på laget.

Vi dekker alle læresteder som er tilknyttet studentsamskipnaden i Oslo og Akershus. Vi er stolte av å kunne tilby de viktigste studentnyhetene og studentrelaterte leseropplevelsene i Norge.

Hos oss er vi opptatt av å være et lag, slik at vi kan spille hverandre gode og lage de beste sakene. Vi har i over 70 år vært en døråpner og en god vei inn i mediebransjen for journalister, fotografer og skribenter - noe vi skal fortsette å være i årene fremover.

Vi kan friste med:

• Stor frihet i jobben, vaffelmandag, varierte arbeidsoppgaver og muligheten til å jobbe i media.

• Muligheten til å utvikle seg som journalist, med masse rom for å ha det gøy.

• Venner for livet.

• Honorar.

Vi ønsker en mangfoldig redaksjon velkommen, og vi oppfordrer personer med minoritetsbakgrunn og nynorskbrukere til å søke. Kunnskap om sosiale medier er et pluss.

Journalister

Universitas er en studentavis som skriver av og for studenter. Universitas skal være en vaktbikkje for over 70 000 studenter i Oslo og Akershus. Derfor trenger vi iderike og skriveglade journalister som vil skrive om mange ulike temaer innenfor flere ulike stoffområder. Dette gjelder blant annet essay, nyheter, kultur, feature og analyser. Du bør være villig til å sette av tid til å skrive.

Er du opptatt av temaer som ikke alltid blir dekket i de store avisene? Kanskje er du en som leser en anmeldelse og tenker «dette kunne jeg gjort veldig mye bedre»? Da er du kanskje en interessant person for oss i Universitas.

Opplys gjerne hvilket område du helst ønsker å jobbe med.

Søknad, CV og spørsmål om stillingen rettes til ansvarlig redaktør Alida de Lange D'Agostino på mail: dagostinoalida@gmail.com

Fotografer

Vi ser etter dyktige fotografer som kan fortsette det gode arbeidet vi allerede gjør på fotofronten i Universitas, i alt fra kultur til gravejournalistikk, nyhet til reportasje. Om du har videokunnskap er det et stort pluss. Du er teknisk god og evner å arbeide selvstendig men også i team. Eget fotoutstyr er en forutsetning for stillingen.

Søknad, CV, arbeidsprøver og spørsmål om stillingen rettes til fotosjef Tobias Schildmann Mandt på mail: tobias.mandt@gmail.com

Vi tar imot alle søknader! Søknadsfrist: 1. februar.