Drømmefabrikken?: Bak et vakkert ytre kan det skjule seg mye grums.

500 tidligere studenter krever over 31 millioner av Westerdals

Elevene går til søksmål for å få pengene tilbake.

Tidligere i år avslørte Dagens Næringsliv at studenter ved privatskolen Westerdals i tidsrommet 2002 og 2012 hadde betalt for mye skolepenger.

1300 studenter fremmet et krav om å få tilbakebetalt over 110 millioner. 750 tidligere studenter takket ja til forlikstilbudet fra privatskolen.

De resterende 500 studentene leverte imidlertid en stevning til Oslo tingrett mandag med krav om å få tilbake 31 millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv.

Det er advokatfirmaet Steenstrup Stordrange som leverte stevningen på vegne av de 500 tidligere elevene. Størsteparten av summen som kreves tilbake er de ulovlig høye skolepengene.

I tillegg krever en del av de tidligere studentene penger fordi noen av studielinjene de gikk på manglet offentlig godkjennelse.

Rasende student etter Westerdals-avsløringen: - Hvor er penga?

Les også: Dette vil tidligere Westerdals-studenter bruke erstatningen på

Les også: Fem spørsmål om Westerdals-saken