Bilde: Skjermdump

Bruker pensumgruppe til å selge sprit og tobakk

Her er de lolleste innleggene moderator Nadia Skauli har måttet slette fra Facebook-gruppa «UiO – pensum (salg-bytte-kjøp)»

«Kjøp og salg av pensum for alle fagområder!»

• «Merk Regel 1: Gruppen er KUN til glede for de som ønsker å selge eller kjøpe litteratur. Alt annet, herunder reklame, salg av joggesko og rekruttering til spørreundersøkelser slettes og bruker fjernes.»
  • «Regel 2: Ikke post samme innhold flere ganger samme dag. Hvis medlemmer rapporterer deg for dette, blir du fjernet fra gruppen (til noen ivrige selgeres forferdelse)»

Da Nadia Skauli (29) begynte å studere startet hun Facebook-gruppa «UiO – Pensum (salg bytte kjøp)». I dag har den over 10,000 medlemmer. Den vrimler av kremmervirksomhet hele semestret, og Nadia har fått flere tilbud fra private aktører som vil kjøpe hele gruppa. Alle disse tilbudene har hun avslått hardnakket – det viktigste for henne er at det finnes en ren pensum-gruppe uten reklame.

Det er imidlertid ikke alle som klarer å følge gruppas ene regel – støtt og stadig må Nadia slette innlegg fra folk som prøver å selge helt andre ting enn pensumbøker.

– Mine favoritter er som følger, forteller hun.

– Fyren som ville selge «et bagasjerom fullt av Prince-tobakk» ... og kranglet med meg da jeg fortalte at det faktisk er forbudt.

– Mannen som ønsket å selge to «store flasker» med whisky.

– Akkurat nå, den ene jeg ikke har hjerte til å slette: reklame og salg av boka «Lær papegøyen å bruke nebbet forsiktig!»

En annen klassiker er studenter som vil selge sine egne notater til blodpris fordi de selv fikk A på eksamen, sier hun.

– Som om et lass med noen andres notater er en garanti!

Andre gjengangere er utenlandske studenter som skal flytte hjem og selger alt fra potteplanter til tennissko.

Her er noen andre innlegg Nadia har måttet slette:

Trunki til minsten

Bilde: Skjermdump

Trunki on fleek til minsten på tur. Eksamensstress er ingen unnskyldning for å la minsten gå rundt med en ugly ass ryggsekk.

Sorte Skinn BOOTS, VELDIG KJENT MERKE – 1 kr.

P.s: VELDIG GOD ANNONSE!

Til salgs: lite bore. Ny eller brukt

Bilde: Skjermdump

Nå mangler vi bare lille stolen...

Papegøyeboken «Lær din papegøye å bruke nebbet forsiktig!»

Bilde: Skjermdump

«Et komplett treningsprogram for forebygging og fjerning av biteatferd hos papegøyer. 127 sider A5.»

Veldig bra vaskemaskin

Bilde: Skjermdump

OK men jeg har bare ett spørsmål... Vasker den bra? :P

To ubrukt venter jakke

[X] Ubrukt venter jakke.

[X] Forskjellige storsle.

[X] Ikke i brukt.

Bare å starte budrunden.

Halloween costume ,anime / vampire XL

Bilde: Skjermdump

Denne har jeg dessverre allerede kjøpt.

Jævlig dyrt sølvtøy

Bilde: Skjermdump

Du KAN velge å ha råd til middag resten av måneden. ELLER du kan velge å være en fet fyr/dame/eventuell annen kjønnsidentitet, og droppe to lapper på dette tærte sølvtøyet.

Vintage rare Marilyn Monroe Lampe 1960s

Cons:

1500 lægs du kunne brukt på f.eks. nudler, kjip Frederikke-kaffe eller kanskje til og med pensumbøker.

Pros:

[X] Vintage